Social media marketing voor handelaars, zelfstandigen, horeca

StartMarketing.be biedt advies op gebied van Social media marketing voor handelaars, zelfstandigen, horeca...Onze dienstverlening bestaat voornamelijk uit het onderhouden uw Facebook , Instagram en Twitter, wij bouwen uw netwerk op zodat u meer volgers krijgt gericht op uw doelgroep (wij kopen geen Ghost volgers aan online), wij verzorgen het grafisch design van uw foto’s en logo zodat uw communicatie en uw posts er perfect uitzien. wij bieden video montages aan lage prijs zodat uw bedrijf visueel opvalt in de markt, we plannen samen met u uw marketing campagnes en voeren ze uit, we adverteren met u en uw product of dienst op doelgroep, regio en interesse, wij werken de gepaste marketing strategie uit via uw sociale media en dit voor handelaars, zelfstandigen, horeca ...

Social media marketing

Met Social media marketing bedoelen we het gebruiken van Social media platforms en websites om een product of dienst te promoten. De voornaamste plaforms zijn Facebook, Instagram, Google + en Twitter. Bedrijven zijn gericht op talrijke stakeholders door middel van Social media marketing, waaronder de huidige en potentiële klanten, de huidige en potentiële werknemers, journalisten, bloggers en het grote publiek. Social media marketing omvat het beheer van een marketing campagne.

Waarom Social media marketing via StartMarketing.be?

Wij helpen u om volgende doelstellingen te verwezenlijken:

- Nieuwe klanten aantrekken
- Aan klantenbinding doen
- Uw merk promoten en “Top of Mind” maken
- Uw product in de kijker zetten.
- Goedkoop op doelgroep en regio adverteren
- Eenvoudige en doeltreffende marketing voeren
- Uw verkoop en business verhogen

Dit alles wordt u bijgebracht in een DIY “Do It Yourself” systeem.
Onze doelstelling – “Mission Statement”:

Handelaars, zelfstandigen en horeca leren hoe ze online marketing moeten voeren en hoe ze hun merk in de markt kunnen zetten en promoten. Hoe ze hun merk en hun product kunnen linken en “top of mind” maken… En hoe ze door dat slim te doen, snel en makkelijk aan nieuwe klanten geraken in een regio naar keuze.

Social media marketing is een initiatief van Marc De Keyzer

Marc startte zijn werk in de muziekindustrie in 1989 bij Polygram (Universal Music) Daar werkte hij op de grootste internationale artiesten.

In 1995 werd het marketingwerk verdergezet bij BMG Ariola waar Marc het fundament van de marketing legde voor K3, en daarmee K3 als artiest en als merk op de kaart zette als één van de belangrijkste en meest succesvolle artistieke spelers in Vlaanderen.

Vervolgens was Marc tot 2012 werkzaam bij Medialaan - Vmma.

Reclame en marketing met de zenders vtm, 2Be, Jim maar ook QMusic en Joe FM waren dagelijkse kost voor hem.

De sterke merken, de uitstraling van de zenders en de reclamecampagnes zorgden ervoor dat Marc de spilfiguur werd tussen de Vlaamse entertainmentsector en de grootste commerciële TV zender.

Dankzij deze ervaring in Marketing en Branding vertaalt Marc nu de grote marketingcampagnes naar de kleinere spelers in de Markt.

Marketing voor KMO’s, kleinere ondernemingen, komen nu op de voorgrond bij StartMarketing.be!

Contact :

Benieuwd naar wat wij voor u kunnen betekenen? Handelaars, zelfstandigen, horeca ... kunnen meer info of een afspraak aanvragen via GSM: 0477/205 957, mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. of ga naar ons contactformulier

Tips en weetjes over Social Media Marketing

Branding

Jouw merk staat centraal in elke vorm van communicatie zeker met Social Media. Gebruik je logo en laat het stralen, plaats het op je foto’s en zorg tegelijk voor mooie fotgrafie gekoppeld aan jouw logo.

Luisteren

Succes met sociale media en content marketing vereist meer luisteren en minder praten. Lees de online berichten van je doelgroep en doe mee aan discussies om te leren wat belangrijk is voor hen.

Focus

Het is beter om je te specialiseren dan een manusje van alles te zijn. Een zeer gerichte Social Media en content marketing strategie helpt je om een sterk merk op te bouwen en geeft je een betere kans op succes dan een brede strategie die probeert mensen in alles tegemoet te komen.

Kwaliteit

Kwaliteit overtreft kwantiteit. Het is beter om 1000 online betrokken bezoekers te hebben die je content delen en erover praten, dan 10.000 volgers die na het maken van de eerste connectie gelijk weer verdwijnen.

Geduld

Social Media en content marketing succes gaat niet over een nacht ijs. Hoewel het mogelijk is om de bliksem te vangen in een fles, is het veel waarschijnlijker dat je langere tijd nodig hebt om resultaten te bereiken. Lange termijn strategie!

Verbinding

Als je geweldige en kwalitatief hoogstaande inhoud publiceert en hierdoor een online publiek van kwaliteit volgers weet op te bouwen, dan zullen ze jouw content gaan delen met hun eigen publiek op Twitter, Facebook, Linkedin, blogs en nog veel meer.

Dit delen en bespreken van jouw inhoud door anderen opent weer nieuwe toegangspunten voor zoekmachines zoals Google. Wie veel gedeeld wordt op Social Media bereikt tegenwoordig een hogere ranking in Google.

Invloed

Besteed tijd aan het vinden van online influencers in je markt. Die bezitten kwaliteit publiek en zijn waarschijnlijk geïnteresseerd in je producten, diensten en merk. Maak contact met deze mensen en bouw een relatie met hen op. Ze kunnen je content delen met hun eigen volgers en zo je bedrijf aan een groot nieuw publiek helpen.

Waarde

Als je veel tijd besteedt op het sociale web en direct je producten en diensten promoot, dan zullen mensen luisteren. Focus minder op conversies en meer op het creëren van geweldige content en het ontwikkelen van relaties met online influencers. Op termijn zullen deze mensen een krachtige katalysator voor de mond-op-mond marketing voor je bedrijf worden.

Erkenning

Bij een persoonlijke ontmoeting zal je niet iemand negeren die contact met je probeert te maken, doe dit dus ook niet online. Het opbouwen van relaties is een van de belangrijkste onderdelen van Social Media marketing succes. Erken dus elk persoon.

Toegankelijkheid

Publiceer niet je inhoud en verdwijn dan. Wees beschikbaar voor je publiek. Dit betekent dat je consistent inhoud publiceert en deelneemt aan gesprekken. Online volgers kunnen wispelturig zijn en zullen niet aarzelen om je te vervangen voor de concurrent als jij niet reageert.

Wederkerigheid

Je kunt niet verwachten dat anderen je content delen en erover praten als je dat niet voor hen doet. Een deel van je tijd op Social Media moet gericht zijn op het delen en praten over de inhoud gepubliceerd door anderen.

 

Zie ook: Social media marketing voor kleine ondernemingen